....iNi SaYe ! ....

My photo
Berdiam itu lebih baek dari berkata-kata | Menulis itu lebih baek dari bercerita | Beribu kata,Beribu Bahasa | dari satu hati satu jiwa..

Pages

Wednesday, July 20, 2011

Dia MaHa SeGaLaNyA..

hei..lewat pagi sangat dah nih. Dan aku masih tak tid0o lagi. Ins0mnia garagara men'dec02' bl0g aku nih. Hasilnyaa..nahh, xbape nak santek..janji aku puas hati !
Ntah kenapa mud utk ber'bl0gging' nih datang kembali. Tak ambik p0rt p0n sape yang ngintai bl0g aku. Janji hati aku puas. ngee~
0ke2..cuk0p dgn intr0duksi aku . . .
Sape setuju yang Allah itu Maha Adil ! Maha Mendengar ! Maha Mengasihani !
AKU ! AKU ! AKU !
Perasan tak.. kadangkadang tanpa kita sedari, kita akan menyalahkan Allah s.w.t apabila tidak dapat memiliki apa yang kita ingini. Bet0ol tak? 0keh2..
Tapi k0wang penah perasan tak, sebenarnya Allah s.w.t pasti akan memberikan kita sesuatu yg tidak dijangkakan sebagai pengganti sesuatu yg kita tak dapat miliki itu tadi.
Cuma lambat atau cepat sahaja. Itu Wallahualam~
Sabar atau tidak itu sahaja kunci utamanya. 
Untuk hidup bahagia di dunia dan di akhirat, peganglah dua perkara ini. 
Pertamanyaa, menerima sesuatu yg tidak engkau sukai sedangkan ia disukai 0leh Allah s.w.t.
dan yg kedua, membenci sesuatu yg engkau sukai sedangkan sesuatu itu dibenci 0leh Allah s.w.t.
Sebab tu la..kadangkadang aku jeles sangat bila teng0k kawankawan aku seb0ksakan nak tunang la ..kawen laa..jeles d0k~
Aku p0n nak gakk~ ( gelii gilerr kenyataan! hahaa )padahal cal0onn p0n tarak !
Tapi takpee... 
Biar lambat..asal selamat ! !
Allah s.w.t tahu ape yg terbaek untuk umatnya !
M0ga aku dikurniakan Suami yang s0lehpenyayangbaekhatipenyabarpemahampemujukpapakepadacahayamatakuh! ( sangat geli 0ke ! hahaa ) aminn3~~
Tak lupe d0a untuk sahabatsahabat ku yang bakal mendirikan rumahtangga ! m0ga kekal hingga ke syurga..amin3 !

No comments:

Post a Comment