....iNi SaYe ! ....

My photo
Berdiam itu lebih baek dari berkata-kata | Menulis itu lebih baek dari bercerita | Beribu kata,Beribu Bahasa | dari satu hati satu jiwa..

Pages

Monday, January 16, 2012

Si hitam manis

Ouh . . letih sangat ! Jari taip laju menghantar mesej ke akak aku.

Aku : " Tau tak..bedah mayat lagi senang dari bawa motor? "
Kekanda mxs :" Kalau gitu suruh la mayat bawa motor. muahahaha ~ "

Hampess nye akak !

    Oke harinie penat. Muka hitam 'sunburn'. Lapar tahap tak ingat!
Sangat dah lama tak turun dapur.
Sangat lama dapur tak berasap. Sejak akak aku dah kawen. Sejak akak aku dah bawak 'fridge' ke rumah baru dia. Kira alasan munasabah ke tak tu ek ?
Oke. Oke. Aku ngaku.
Memang depan rumah aku ada kedai runcit, kedai makan mamak, kedai makan cina, 'carwash', semua yang berkaitan dengan makanan ada.
0ke. 0ke. 0ke. Aku nie penakut. Puas hati ?
Ape ? Ape ? Ape ?

Aku sangat penakut nak keluar sorang-sorang.
Kalau mak aku suruh pergi kedai beli garam, aku mesti ajak adik aku teman. Kalau tak ? Sampai tahun depan pon mak aku masak lauk pakai gula.

Aku sangat penakut nak melintas.
Jangan terkejut kalau jumpa aku kat tepi jalan sambil wat memek muka macam tikus berak kapur. Kalau boleh aku nak pegang je tangan sape-sape kat sebelah aku walau tak kenal sampai aku selamat melintas ke seberang. Takkan aku nak pimpin tiang lampu lak. Alamatnya sampai ke cucu cicit aku tak melintas.

Cukup kenyataan tentang kelemahan aku di sini.

Tadi. Untuk pertama kalinya aku singgah kedai mamak kat depan rumah aku setelah 6 bulan menetap kat sini. Tak tahan lapar punya pasal. Dan. Baru aku tahu kat sini bukan ada satu je kedai mamak. BERLAMBAK kedai makan! Melayu. Cina. India. Mamak. Western je tarak. PErghh !

0uh..makanan nya ? 0ke. Nasi rasa mamak. KAri rasa mamak. air p0n rasa mamakk?? Perghh ! 
Walau sebulan sekali pun susah aku nak pegang senduk, masakan aku tetap yang tersedap.
Tak caya? ? Laiiiii ~ ^.^v

p/s : Untuk mamat2 mamak yang lepak kat kedai mamak. Jaga mata anda. Awas ! Jangan menyesal kalau mata anda dikorek keluar dan saya wat gulai masak lemak cili padi bagi kucing2 makan. Tq.

No comments:

Post a Comment